Een goede band met je cliënten maakt het verschil
Wat ik het leukste vind als receptioniste, is het persoonlijke contact. Ik denk dat een goede band met je cliënten echt het verschil maakt. Of dat nu aan de balie is of aan de telefoon, je merkt dat mensen die aandacht waarderen en zich daardoor prettig voelen bij ons. Ik ben inmiddels al 11 jaar bij Hanssen Footcare en weet ondertussen precies hoe alles werkt. Zo kan ik iedereen snel helpen en van de juiste informatie voorzien.
Persoonlijke aandacht
Ik ben inmiddels geroutineerd in het voorbereiden van de afspraken en ken veel vaste klanten. Dat maakt het leuk, want persoonlijke aandacht geeft niet alleen onze klanten, maar ook mij een goed gevoel. Met name ouderen vinden het fijn dat ze een bekend gezicht zien als ze binnenkomen. Het voelt vertrouwd als ze weten bij wie ze terecht kunnen met vragen of voor een helpende hand.
Voor het eerst orthopedische schoenen
Laatst was er een dame die voor het eerst orthopedische schoenen aangemeten kreeg. Ze had er zichtbaar moeite mee. Na de afspraak bij de orthopedisch schoentechnicus was ze erg verdrietig over wat haar te wachten stond. Ik heb haar verteld dat ze niet de enige is die tijd nodig heeft om te wennen aan het idee dat ze orthopedische schoenen echt nodig heeft. De schoenen geven vrijheid, maar kunnen ook zorgen geven over je uiterlijk. Zeker voor dames die gewend zijn alles te kunnen dragen, is dit een grote verandering. We hebben gesproken over hoe ze de schoenen kan combineren en er nog steeds een leuke outfit van kan maken. Op dat moment was dat precies de aandacht die ze even nodig had om er meer in te berusten. Wennen aan het idee orthopedische schoenen te dragen heeft tijd nodig, maar het vertrouwen dat we er qua pasvorm en uiterlijk het beste van maken, helpt wel in de acceptatie ervan.
Kinderen met aangepaste schoenen
Bij onze vestiging in Arnhem zien we ook veel kinderen, ieder met zijn of haar handicap en eigen karakter. Het komt voor dat een kind niet lekker in zijn vel zit en zich schreeuwend tegen alles afzet. Dan zie je dat de begeleidende ouder het kind zo goed mogelijk probeert te kalmeren, maar dat wil niet altijd lukken. Als ouder kun je je daar behoorlijk opgelaten onder voelen. Wij snappen dat, en ik probeer, als dat gewenst is, niet alleen het kind maar ook de ouder gerust te stellen. Het is niet erg om ‘anders’ te zijn. ‘Anders’ is bij ons vaak de norm :-). Deze uitdagingen en de afwisseling in mijn werk, maken dat ik er veel voldoening uit haal.
Heb jij vaardige handen?
Of wil je de kneepjes van het vak leren? Bekijk onze actuele vacatures.
Het bedrijf
Hanssen Footcare combineert het authentieke vakmanschap van orthopedische schoenen maken met de kennis van voetzorg en behandeltechnieken van nu.
Advies nodig?
Het receptionistenteam van Arnhem en Ede staat voor u klaar.